CPAP kussen 2.0

“CPAP kussen 2.0”


Het Medipas Gezondheidskussen 'op maat' voor apneu patiŽnten

“Het Medipas Gezondheidskussen 'op maat' voor apneu patiŽnten”


Het Medipas Gezondheidskussen 'op-maat'

“Het Medipas Gezondheidskussen 'op-maat'”


Boxspring Vintage

“Boxspring Vintage”


Painmaster Microstroom therapie

“Painmaster Microstroom therapie”


Ik wil ook graag van mijn klachten af


Blijf op de hoogte van onze laatste blogs



Hoe ligt je matras?

Slaap je al tijden niet lekker meer? Voel je je stijf als je uit bed komt?

Waarschijnlijk is je matras aan vervanging toe. Een goede nachtrust hangt voor tachtig procent af van een goed matras en daarom is het belangrijk in de winkel goede keuzes te maken. Maar waar moet je op letten? † Vraag advies Een nieuw matras kopen is voor veel mensen geen alledaagse bezigheid. In een beddenwinkel plof je van het ene naar het andere matras, maar eigenlijk weet je niet zo goed waar je op moet letten.

Laat je goed informeren voor je gaat shoppen. In de meeste beddenwinkels wordt aan de hand van een vragenlijst vastgesteld wat voor soort matras het beste bij je past. Er wordt rekening gehouden met je slaapgedrag, bedtype, gezondheidsproblemen (zoals allergieŽn, nachttranspiratie), gewicht en lengte. Allemaal factoren die invloed hebben op je nachtrust.

Stevigheid De steun die het lichaam nodig heeft verschilt van mens tot mens. Een matras moet in ieder geval stevig genoeg zijn om de S-curve van de rug te ondersteunen en lichaamsgewicht goed te verdelen. Als een matras te weinig ondersteuning biedt, dan kan je schouder doorhangen of je heup te ver doorzakken. Een pijnlijk of stijf †gevoel bij het opstaan kan hier een teken van zijn.

Neem de tijd om een matras te testen. Het is heel moeilijk om in een paar minuten te beoordelen of het matras de gewenste steun en comfort biedt. Probeer verschillende houdingen uit: ben je een rug- zij- of buikslaper? Controleer of je schouders en heupen niet wegzakken in het matras. Als je voelt dat je wervelkolom geen ondersteuning krijgt, dan is het matras waarschijnlijk te zacht. Een hard matras hoeft niet per definitie een goed matras te zijn. Ondersteuning is belangrijk, maar als een matras niet lekker ligt, krijg je nog steeds geen goede nachtrust.

Laat je goed voorlichten over het materiaal dat in het matras verwerkt zit. Veel fabrikanten promoten matrassen van latex en traagschuim omdat het zich aan de vormen van het lichaam aan kan passen. Voor mensen met gevoelige gewrichten ten gevolge van artritis of andere aandoeningen is dit materiaal aan te raden, omdat de tegendruk op het lichaam minimaal is. Maar voor wie veel draait in zijn slaap is dit geen geschikte keuze. Het matras onthoudt namelijk je lichaamshouding en dan duurt het even voordat het weer is aangepast aan een nieuwe slaappositie.

Voor mensen die ’s nachts veel transpireren is latex af te raden. Door de hoge dichtheid van het materiaal kan het matras niet optimaal ademen waardoor het warmer aan zal voelen.

Het is voor de hand liggend, maar toch belangrijk te noemen. Hoe meer ruimte, hoe meer comfort. Zorg ervoor dat handen en voeten ruimschoots binnenboord gehouden kunnen worden. Een matras moet minstens 20 tot 25 cm langer zijn dan je zelf bent. En kies je matras ook niet te smal. Vooral als je samen met je partner slaapt, is een breed matras een stuk comfortabeler en prettiger.

Checklist:

Waar moet ik op letten bij het vinden van een nieuw matras?

-Welke bedbodem heb je of wil je?

-Is deze verstelbaar?

-Ben je een rug- zij- of buikslaper?

-Transpireer je veel?

-Heb je last van allergieŽn?

-Wat is je gewicht en lengte?

-Heb je (fysieke) gezondheidsproblemen?

-En ten slotte: wat vind je zelf lekker liggen?






Klik hier voor onze overige blog berichten.

Scheiding van de content

Realisatie van deze website door Bandwerk internet- en reclamebureau uit Rijssen | Sitemap