Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
product
testimonials
team
  • Matras
  • by Redactie
  • 30 april 2020
  • 141

Heb je last van schouderklachten? Deze kunnen uiteenlopende oorzaken hebben, zoals een verkeerde houding, RSI, een blessure of een ontsteking. Het is echter ook mogelijk dat jouw schouderklachten worden veroorzaakt door je matras. Een verouderd of slecht matras kan niet (meer) de juiste ondersteuning bieden en klachten veroorzaken of verergeren. Met het juiste matras schouderklachten voorkomen, verlichten of verhelpen. Maar wat is nu het beste matras bij schouderklachten?

 

Wat is een goed matras bij schouderklachten?

De keuze voor een matras is heel persoonlijk en niet alleen afhankelijk van je persoonlijke voorkeur, maar ook van je slaaphouding. Wanneer je op zoek gaat naar een goed matras tegen schouderklachten, dan zijn er twee dingen belangrijk:

 

  • De juiste mate van ondersteuning
  • Een optimale verdeling van de druk

 

Je kunt aan beide vereisten voldoen door te kiezen voor een matras dat vervaardigd is uit koudschuim en traagschuim.

Koudschuim is een zeer veerkrachtig materiaal dat ervoor zorgt dat het matras automatisch weer in zijn oorspronkelijke vorm terugkomt, waardoor je van een optimale ondersteuning profiteert.

Traagschuim zorgt voor een optimale verdeling van de druk. Als je op de vloer gaat liggen, waar voel je dan de meeste druk? Waarschijnlijk op je heupen en je schouders. Traagschuim zorgt dat je heupen en schouders dieper in het matras zakken dan de rest van je lichaam. Dit verlicht de druk op deze gevoelige punten en voorkomt dat de doorbloeding wordt belemmerd.

 

Een goed voorbeeld van een matras dat zowel voor de juiste ondersteuning als een optimale drukverdeling zorgt, is ons Solar Visco matras.

 

Wat kan ik nog meer doen om schouderklachten te voorkomen of te verlichten?

Naast het aanschaffen van een goed matras zijn er nog meer dingen die je kunt doen om schouderklachten tegen te gaan:

 

  • #1. Slaap niet op je buik

Bij schouderpijn kan het verleidelijk zijn om op je buik te slapen. Het lijkt misschien of je zo de druk op je schouders verlicht, maar in werkelijkheid duw je je schouders juist uit lijn. Het is beter om op je rug of je zij te slapen.

 

  • #2. Zorg voor een goed kussen

Om te zorgen dat je bovenlichaam op de juiste manier is uitgelijnd en je schouders optimaal ontlast worden, heb je een goed kussen kussen. Kies bij voorkeur voor een gezondheidskussen met nekondersteuning.

 

  • #3. Let ook overdag op je houding

Zelfs al heb je ’s nachts een optimale slaaphouding, je kunt nog steeds schouderklachten krijgen als je overdag een slechte houding hebt. Zorg voor een ergonomische werkhouding en corrigeer jezelf als je merkt dat je voorovergebogen zit, staat of loopt.

Meer weten over het juiste matras bij schouderklachten?

Medipas is gespecialiseerd in het ontwikkelen van medische slaapsystemen die geschikt zijn bij uiteenlopende lichamelijke klachten. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een persoonlijk advies over de aanschaf van het juiste matras!